Croatia Records
Banner
LoveNaslovnicaCroatia recordsO namaCroatia recordsShopCroatia recordsIzdanjaCroatia recordsCroatia records klubCroatia recordsArhiva vijestiCroatia recordsKontaktCroatia records
Izvođači
Žanrovi
Etikete
Vrste izdanjaVrste izdanja
EdicijaEdicije
S ponosom predstavljamo
MIŠO KOVAČ
ARSEN DEDIĆ
JOSIPA LISAC
THOMPSON
CRVENA JABUKA
BIJELO DUGME
PARNI VALJAK
OPĆA OPASNOST
DRAŽEN ZEČIĆ
GORAN BARE & MAJKE
JELENA ROZGA
NOVI FOSILI
MLADEN GRDOVIĆ
ŽELJKO BEBEK
DINO MERLIN
MATIJA DEDIĆ
TEŠKA INDUSTRIJA
TONČI & MADRE BADESSA BAND
RADE ŠERBEDŽIJA
JACQUES HOUDEK
MIA
LANA JURČEVIĆ
COLONIA
DJEČACI
DIVLJE JAGODE
SREBRNA KRILA
MEJAŠI
FLYER
ADASTRA
BUĐENJE
ANTE CASH
LETEĆI ODRED
MAJA ŠUPUT
BANG BANG
ANTONELA DOKO
VLATKO STEFANOVSKI
ELVIS STANIĆ
M.O.R.T.
MARKIZ
MATE BULIĆ
BOSUTSKI BEĆARI
MIROSLAV TADIĆ
RAZGOVOR S G. ŽELIMIROM BABOGREDCOM, PREDSJEDNIKOM UPRAVE CR U POSLOVNOM TJEDNIKU LIDER
21.12.2007 RAZGOVOR S G. ŽELIMIROM BABOGREDCOM, PREDSJEDNIKOM UPRAVE CR U POSLOVNOM TJEDNIKU LIDER
Poslovni tjednik “Lider” nedavno je objavio zanimljiv članak o novim tehnologijama koje izbacuju s tržišta mnogo usluga pod naslovom “Kako preživjeti u poslovima koji naglo izumiru”. Novinarka Tatjana Berbić pokušala je javnosti objasniti zašto sve više izumiru zanimanja koja se ne uspijevaju prilagoditi novim tehnologijama i zahtjevima vremena. U članku je pokušala objasniti zašto se fotografi sve više bave prodajom i dodatnim uslugama, a diskografi se okreću globalnom digitalnom downloadu.

Donosimo isječke iz članka u kojem je predsjednik Uprave Croatia Records Želimir Babogredac govorio o stanju i novostima na diskografskom tržištu.

Razvoj računalne tehnologije najviše je promijenio izgled poslovnog svijeta u posljednjih 20-tak godina, ali na sve to utječu i nove znanstvene spoznaje te jačanje interesnih skupina. Hrvatska u tome prati svjetske trendove pa mnoge tvrtke i obrti polako, ali sigurno zatvaraju vrata zbog promjena na tržištu. Veliki igrači obično u takvim situacijama bolje prolaze jer na vrijeme uoće nove trendove i prilagođavaju im se, dok mali imaju samo dvije mogućnosti, slijediti velike ili propasti.
Prelazak na CD i DVD najavio je veću i važniju pojavu u industriji – internet. On nameće sasvim nova pravila igre, pa se globalno predviđa da će uništiti klasične trgovine CD-ima. “CD kao medij je u krizi; ona traje već 25 godina i zbog svog se tehničkog nesavršenstva približava samom kraju”, ističe Želimir Babogredac.
Odvažne korake nemoguće je napraviti ako se ne uočava trendove, ako biznis nije uhodan i ako se ne poduzimaju određene radnje za prilagodbu tim trendovima. “Pitanje je tko je i kako ušao u ta teža vremena transformacije. Ako je ušao s tvrtkom izgrađenom na kvalitetnoj osnovi, kadrovski racionaliziranom, neće imati problema” – dodaje Želimir Babogredac.
Kada je riječ o skorašnjoj velikoj promjeni u glazbenoj industriji, jednoj od najmoćnijih svjetskih industrija, najviše se spominje izumiranje prodavaonica CD-a. Kod nas male kvartovske prodavaonice nosača zvuka gotovo više i ne postoje, pa je pitanje zapravo kako će ta promjena utjecati na velike igrače koji se bave diskografijom.
“Nosač zvuka nastojimo održati i financijski i količinski, dakle s obzirom na broj komada, ali istodobnoo naći još četiri i li pet načina njegova iskorištavnja koji bi nam jamčili isplativost” – ističe Želimir Babogredac.
Prodaja preko interneta zapravo više odgovara proizvođačima glazbe jer sada za CD mogu dobiti 100 ili 150 kuna, a taj isti glazbeni proizvod preko servisa poput iTunesa mogu prodati po jedan dolar za pjesmu.
“Kad jedanput nekog naviknete, danas će kupiti tri pjesme, sutra 7, prekosutra 15. Sigurno će biti povećanja u količini prodanih nosača zvuka, kao što se događa u Americi, koja je vodeća po tome. Globalni digitalni “download” sigurno je nadomjestak za industriju koja se sada temelji na nosačima zvuka”.
Promjene u izdavačkoj kući Croatia Rrecords dočekuju spremni, ističe Babogredac, i vide ih kao mogućnost povećanja prodaje i profita, a ne kao negativnu pojavu iako Hrvati nikad nisu bili dobri korisnici CD-a. Dok se u Njemačkoj na godinu proda sedam CD-a po stanovniku, u Hrvatskoj se proda samo 0,6 po stanovniku.



Predsjednik Uprave Croatia Records najavio je i kako bi diskografsko tržište  slijedeće godine moglo obilježiti preuzimanje određenih tvrtki, odnosno da bi tvrtka u 2008. godini mogla okrupniti, i to kupnjom diskografa na hrvatskom tržištu. “U pregovorima smo s dvjema kompanijama pa ćemo vidjeti u kojem će se smjeru to odvijati. Pregovori su strateško pitanje za slijedeću godinu”,  dodao je Babogredac. Iako nije želio otkriti o kome je riječ, istaknuo je da su to posebne tvrtke koje imaju drukčiji katalog od Croatia Records.



Vezane vijesti
Pretraga

Croatia Records
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
© Croatia Records 2005 - 2010. All Rights Reserved