Korni grupa

Dolazak Kornelija Bate Kovača iz Sarajeva u Beograd, poslije završenog studija na odsjeku Teorija i klavir, bio je presudan za nastanak djela koja ostaju zapisana u svim glazbenim enciklopedijama, kao i u povijesti vremena koje je bilo bogato glazbenim stvaralaštvom u jednoj velikoj zemlji.

Priča se počela ispisivati još u Subotici, u Šantićevoj ulici, u dječačkim danima, jer svatko ima svoju ulicu iz koje polazi u svijet, pa od pjesme Četiri mladića idu s Trebevića, te suradnje s Indexima. Onda je došla 1968. godina, kada je u Beogradu nastala legendarna Korni grupa. Dobri poznavatelji glazbenih prilika reći će vam – jedna od najutjecajnijih i najuspješnijih grupa na području bivše Jugoslavije. Kornelije je okupio tim koji je vrlo brzo skrenuo pozornost na sebe, tu su bili gitarist Velibor Borko Kacl iz bivših Zlatnih dječaka, basist Bojan Hreljac iz bivše Elipse, bubnjar Vladimir Furduj Furda također iz Elipse, te pjevačica Miroslava Seka Kojadinović.

Za Korni grupu vezani su mnogi događaji, razne umjetničke okolnosti, dolasci i odlasci kasnije vrlo poznatih i uspješnih glazbenih imena, stalno mijenjanje pjevača te mnoge profesionalne i životne situacije. Biografski podaci podsjećaju na prvi koncert održan u Domu sindikata 1968. godine. Nastup je rasplamsao emocije publike, a ostao je zapamćen i po plesačicama, dakle scenskom prizoru. U to vrijeme na Radio Beogradu bila je popularna emisija Studio VI vam pruža šansu koja je predstavljala nove nade, a svi sudionici trebali su pjevati uživo. Budući da joj se nisu svidjele odabrane pjesme, Seka Kojadinović odbija pjevati, te je umjesto Seke zapjevao Bata.

Novinari su zapisali, a kritičari će vam i danas reći, da namjera Kornelija Kovača nije bila isključivo komercijalni uspjeh. Stvarao je pjesme sa željom da budu zanimljive i drage publici, one koje će svi pjevati, ali je isto tako htio zadovoljiti i svoj vlastiti ukus. Ostalo je zapisano i to da je Bata Kovač govorio da mu nikada nije bilo bitno je li Korni grupa najbolja, već da ima svoju publiku, onu koja će pjevati hitove, ali koja će istovremeno razumjeti i stvaranje djela koja ne moraju nužno biti hitovi.

U skupinu je došao Dušan Prelević Prele, a s pjesmom Cigu ligu koja je donijela novu energiju, nastupali su na zagrebačkom Izboru za jugoslavenskog predstavnika Eurovizije. Pjesma ubrzo postaje hit, pjevalo se “Stara violina svira dok slušaju mladi... stara violina plače baš kao i prije... cigu cigu ligu”.

Jedno poglavlje u Korni grupi obilježio je i Riječanin Dalibor Brun, a Bata Kovač je njegovim dolaskom najavio novo vrijeme, dobrog pjevača, bolje snimke i ploče. Tada nastaju pjesme Magična ruka, Dzum ram, Ako jednom budeš sama i Sonata. S pjesmom Pastir i cvijet nastupili su u Nizozemskoj na festivalu Pjevanje Europe. Osvojili su nagradu za najinteresantniji i najoriginalniji sastav. Pjesma je opjevala mladog pastira koji se probudio u planini i počeo svirati frulu. U toj pjesmi basist Korni grupe svirao je saz, drevni glazbeni instrument iz grupe tambura, koji je pronašao u nekom bosanskohercegovačkom selu, jedan gitarist šargiju, trzalački instrument koji se koristi u narodnoj glazbi balkanskih država, bubnjar je svirao tarabuk, instrument od rastegnute kože i tijela od drveta ili gline, umilnog i bogatog tona, a Kornelije indijsku frulicu koju je naučio svirati samo da bi izveo uvodni dio pjesme.

“Negdje na dalekoj planini, mali se pastir probudio. U potoku hladnom umio je lice i livadom snenom tad začu se poj, diri, diri don diridiri don”.

Korni grupa bila je poznata po drugačijim, autentičnim tekstovima. Dolazak Dade Topića iz osječke grupe Dinamiti donijelo je nezaboravne pjesme Prvo svjetlo u kući broj 4, Etida, Žena je luka, a čovjek brod, te Jedna žena koja je na Zagrebačkom festivalu 1970. godine dobila prvu nagradu publike i žirija. Ostao je zapamćen, i u biografiji vrlo važan moment, nastup u Opatiji s pjesmom Djevojčice mala.

Stvaralo se i za film Bube u glavi Miše Radivojevića, a radio postaje širom Jugoslavije emitirale su i tada nove pjesme Trla baba lan i Slika. Upravo pjesmu Trla baba lan prepjevala je francuska pjevačica Dalida, a tvrtka Philips je otkupila pravo na nju te su je pjevači diljem svijeta snimili u različitim verzijama. U jednom intervjuu Bata Kovač kaže da je pjesma Trla baba lan poslovica od koje je napravio pjesmu. Inspirirali su ga tradicija i narodno stvaralaštvo, ali na način karakterističan za njega.

I mlađe generacije znaju da je kroz Korni grupu prošao Zdravko Čolić, ali da se u njoj, doduše, kratko zadržao. Kornelije ga je prvi put vidio u Ambasadorima na Šlageru sezone, gdje je prepoznao njegov talent. Iz te suradnje nastale su pjesme Gospa Mica gazdarica, Kukavica i Pogledaj u nebo. Poslije Čolića mjesto u Korni grupi zauzima Zlatko Pejaković. Nastaje LP koji su kritičari i publika ocijenili visokom ocjenom, slušale su se pjesme Put na Istok, Glas sa obale boja, Bezglave Ja Ha horde, Moj bol.

Korni grupa bila je sudionik mnogobrojnih festivala u zemlji i u svijetu. Na festivalu Vaš šlager sezone za pjesmu Kuda ideš, svete moj Zlatko Pejaković je dobio nagradu za najbolju interpretaciju, a Kornelije prvu nagradu žirija za kompoziciju. Po izboru engleskog časopisa Music Week, Korni grupa je 1974. godine, na temelju rezultata u Jugoslaviji, proglašena grupom godine. Tako je u proljeće 1974. godine pjesma Moja generacija pobijedila na Opatijskom festivalu, a Korni grupa postala predstavnik na natjecanju za Pjesmu Eurovizije u Brightonu, gradu u Engleskoj.

Godine 1974. Korni grupa je prestala s radom. Svatko od Kornijevaca je krenuo svojim putem i nastavio graditi karijere. Crne i bijele tipke, borba svjetlosti i tame, vječna želja za učenjem, stvaranjem i napredovanjem, nezaustavljiva težnja ka boljem, i na kraju ono najvažnije, a to su skladbe o kojima se u svakom vremenu rado priča, otišli su u vječnost, zapisane u svim glazbenim leksikonima.

Korni grupa se od publike oprostila u Studiju M u Novom Sadu, gdje je održala dva oproštajna koncerta. Prošlo je vrijeme, ali i danas je mnogo onih koji pjevuše...

“Sad je vrijeme sasvim drugo i put svoj svatko ima, što god smo dalje, sve vise hoću da znam gdje živi, gdje pije, pjeva, gdje je sad... Moja generacija iz četrdeset druge”.

Natalija Cajić

DISKOGRAFIJA

ALBUMI

  • Korni grupa (PGP RTB, 1972.)
  • Not an ordinary life (PGP RTB / Ricordi, 1974.)
  • Mrtvo more (PGP RTB, 1975.)
  • 1941. (PGP RTB, 1979.)

SINGLOVI

  • Cigu-ligu / Čovek i pas (PGP RTB, 1969.)
  • Priča se / Djevojčice mala – Korni grupa & 4 M (PGP RTB, 1969.)
  • Dzum-ram / Sonata / Magična ruka (PGP RTB, 1969.)
  • Pastir i cvet / Čovek i pas (PGP RTB, 1969.)
  • Trla baba lan / Slika (PGP RTB, 1970.)
  • Bube / Neko spava pored mene (PGP RTB, 1970.)
  • Vatra / Ljubav – Korni grupa & Olivera Katarina (PGP RTB, 1971.)
  • Kukavica / Gospa Mica gazdarica / Pogledaj u nebo (PGP RTB, 1971.)
  • Pusti da te diram / Jedan groš (PGP RTB, 1971.)
  • Pokloni svoj mi foto / Bez veze (PGP RTB, 1972.)
  • Povuci potegni / Na četiri točka / Maksimetar / Zeleni megaherc (PGP RTB, 1973.)
  • Tri palme / Tri čoveka u kafani (PGP RTB, 1973.)
  • Oj, dodole / Život (PGP RTB, 1973.)
  • Alba / Plovi lađa Dunavom – Korni grupa & Olivera Katarina (PGP RTB, 1973.)
  • Ivo Lola / Znam za kime zvono zvoni (PGP RTB, 1973.)
  • Etida / Jednoj ženi (PGP RTB, 1973.)
  • Generation 1942 / One Woman (Ricordi, 1974.)
  • Moja genereacija (My Generation) / Etude (Philips, 1974.)
  • Moja generacija / Zbogom ostaj, o, detinjstvo (PGP RTB, 1974.)
  • Kuda ideš, svete moj / Divlje jagode (PGP RTB, 1974.)
  • Miris / Praštanje (PGP RTB, 1974.)
  • Balada obešenih / Mesili te gladni hlebe – Korni grupa & Bisera Veletanlić (PGP RTB, 1979.)
Full Reviw on best bokkmakers by http://artbetting.net/
Download Premium Templates
Bookmaker No1 in The UK - William Hill by w.artbetting.net